måndag 9 april 2012

Kaffe och moderkaka

...alzheimers och anorexia

Jag sitter just och avnjuter mitt eftermiddagskaffe vid datorn. Och det är just vad man ska göra, dricka kaffe alltså, om man vill undvika Alzheimers, kan jag läsa på SvD.se. Skönt att veta att man gör nånting rätt.

En liten bit mörk choklad mumsar jag på till kaffet. Borde kanske ha varit en bit moderkaka? ser jag i DN.se. Kan vara smärtstillande och förebygga deppighet. Nja, jag tror jag håller mig till chokladen - den kanske har samma effekt?

Jag är glad för att jag har god aptit i varje fall. Grädde i kaffet har jag också. Smala skyltdockor tillbaka hos Gina Tricot, skriver AB.se. Anorektikern Claudia, 16, reagerade starkt när hon passerade en av ­kedjans butiker.

– Så där såg jag ut när jag var som sjukast, säger hon.

Jag undrar vad det är med sådana här klädkedjor. Inte nog med att de trakasserar sina anställda, måste de pracka på unga tjejer sjuka ideal också?

SkD: Målet om ekologisk skolmat försenas


1 kommentar:

Monsar sa...

Hej. Der er intet, der er så dejligt som mørk chokolade :)

Hav det vel