fredag 10 augusti 2012

Semester i Simrishamn 1

...ankomsten i juli månad
I mitten på juli månad - under en ganska regnig period - tog jag tåget till Simrishamn för en liten campingsemester. När jag satt upp mitt tält ville jag inget hellre än ta mig ner till stranden.
Vilket gick bra via denna lilla stig bland tallarna
Östersjöns blåa vatten...
...vid Tobisviken norr om Simrishamn...
...är något speciellt
En tur in till stan framåt eftermiddagen hann jag också med. Här på Norregatan i de gamla fiskarekvarteren.
Nu är vi uppe i stan, jag passerar genom Lubeckergården
...genom bergengrenska trädgården
...ut på torget där Sankt Nicolai kyrka kan ses
Nedför Storgatan mot...
...hamnen


Åter på campingplatsen där jag äter min kvällsmat med den här utsikten
I campingplatsens ena ände vräker sig de småborgerliga överskikten i sina husvagnar
Själv tycker jag inte det är någon sport och avundas dem inte. Jag är nöjd med riktig campingsemester som ska tillbringas i tält. Medan skymningen faller över ängen och de ännu få tält som finns där kryper jag in i mitt lilla bo.

Fortsättning följer


Inga kommentarer: