tisdag 14 augusti 2012

Semester i Simrishamn 3

...i gamla staden och sen till Vårhallarna

På min andra campingdags eftermiddag promenerade jag runt i några av Simrishamns äldre kvarter. Bilderna nedan får tala för sig själva.







Framåt kvällen tog jag mig en tur till Vårhallarna som ligger norr om Simrishamn









Nästa dag var ganska regnig och jag lät tältet stå kvar medan jag gjorde ett tillfälligt besök i Malmö. Reste med "påga"-tåget Hanna från Arlöv

När jag återvände på söndagen var det fortfarande regn. Jag gick på bio och tittade på stans enda biograf och föreställning. Det var "Cockpit" och jag fick en del goda skratt. När jag kom ut var klockan nio på kvällen och vattnet i hamnen låg spegelblankt. Solen var tillbaka, men det klara vädret gjorde att temperaturen sjönk rejält på natten. Det klarade inte min sovsäck. Nästa dag gick jag och köpte en ny och sen sov jag gott varje natt.

Fortsättning följer

Semester i Simrishamn, del 1 och del 2



2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder! Jag måste nog upptäcka den där stan själv.
Tack för trevligt reportage och tack för tipset.
Ser fram mot nästa avsnitt.
Jeanette

Anonym sa...

Ett bra och billigt sätt att semestra på för vanligt folk. Använd sommarkortet på kollektivtrafiken och bo i tält. Perfekt. Bra för miljön också.
Ha det gott!
Petra