söndag 28 juli 2013

Simrishamn: Semester de luxe, del 2

...en het dag på stranden
Andra dagen på Hotell Svea och det blev frukostbuffé i matsalen (fast bilden är tagen vid ett annat tillfälle, ville inte störa matgästerna)
 
Förmiddagspromenad ut till stranden. Inte allt för ansträngande, temperaturen har ännu inte hunnit stiga allför mycket...

Insuper blomprakten

Hittar en god plats för solbad...

...på denna magnifika strand som sällan uppvisar stor trängsel

Efter ett par timmar anser jag mig ändå ha fått dagens dos...

...och drar mig in i skuggan

Tar detta mindre svettiga promenadalternativ...

...tillbaka in till stan

Passerar koloniområdena där folk odlar sina blommor, själv "odlar" jag mest de vilda blommorna i naturen (de är mera lättskötta, tycker jag)

Passerar sömniga gator i middagshettan...

På torget pågår kommersen

Tar Laxgatan ner mot hamnen...
 
...där det blir eftermiddagskaffe...

...på Kafé Kajen

Senare blir det middag på gamla Bamboo

Deltar ett tag i infödingarnas allsång i stadsparken...

...men drar mig sedan ner till hamnen bland glassätarna
 
Denna serie fortsätter med ytterligare två avsnitt
Del 1 kan du titta på här: En campare tar in på Hotell Svea
 
 
 

Inga kommentarer: