måndag 29 juli 2013

Simrishamn: Semester de luxe, del 3

...natur och kultur i den lilla staden
Tredje dagen av min lyxsemester startade med frukost i Hotell Sveas trädgård

Efter ett kort ärende till torget begav jag mig iväg (här passerande Tommarpsån med lågt vattenstånd)...

...mot stranden naturligtvis (denna sol och värme omöjliggjorde alla andra alternativ)

Renfanan blommar...

...liksom ännu en del nyponrosor

Ett helt hav av rallarrosor

...och vid stranden fibblor

På torget fick jag tag i två böcker för 40 kronor. Jag börjar med Kristian Lundbergs deckare som utspelar sig i Malmö. Populärvetenskapligt om Einsteins formel verkar också intressant.

När jag fått nog av solsken blir det lunchbuffé på thai/kina/japan-restaurangen vid hamnen...

...och därefter, när hettan är som värst, blir det svalka i skuggan under ett träd

...vilket åtföljs av eftermiddagskaffe...

...på Café Kagan vid Stortorget

Kvällspromenad...

...i sakta mak...

...på de stenbelagda gatorna...

...i stadens äldre kvarter
 
Tidigare avsnitt:
Ett avslutande avsnitt kommer inom kort
 
 
 

Inga kommentarer: