lördag 27 juli 2013

Simrishamn: Semester de luxe

...en campare tar in på Hotell Svea
 Från Hyllie i Malmö...

...från en station till...

 ...en helt annan i Simrishamn

 Jag började med att äta lunch nere vid hamnen och ...

 ...strövade sen...

 ...genom staden...

 ...med ett mål i sikte...

 ...nämligen att få vila på maten i denna park...

 ...i skuggan under träden (när låg jag senast så här och tittade upp i trädtopparna?)

Efter den vilan krävdes kaffe... 

 ...på uteserveringen vid Thulins Conditori

 Utsikt från en kaffekopp

 Stärkt och uppiggad blev det en sväng...

 ...kring hamnarna...

...medan jag väntade på...

...att checka in på Hotell Svea
 
Sådan här blev utsikten från mitt hotellrum

Egen dusch, egen toa, kabel-tv och mobilt bredband - lite annorlunda mot mitt tältliv...

I den ljumma och behagliga kvällen tog jag en promenad runt hamnen...

...innan jag återvände till mitt kryp-in på hotellet.
 
Till denna lyxiga semester har jag tänkt återkomma i ytterligare tre avsnitt.
 
 
 

Inga kommentarer: