tisdag 18 mars 2014

Nazisterna: Det svaga ekot

...från ett förfärligt förflutet
Då jag vägrar publicera bilder från SvP:s sajt lägger jag istället upp denna bild på nazistiska zombier som vägrar komma till ro på historiens skräphög där de hör hemma

Efter helgens massdemonstrationer, där tiotusentals människor visat sin avsky för det nazistiska våldet, så väljer Svenskarnas Parti att publicera bilder på "solidaritetsaktioner för de häktade nationalisterna i Malmö".

Jag kunde inte låta bli att först dra på munnen och sedan skratta högt för mig själv. Var har då dessa manifestationer för "de häktade" ägt rum? Jo, på tre orter; Göteborg, Helsingborg och Stockholm. Det finns också bilder från dessa "solidaritetsaktioner".

På bilden från Helsingborg figurerar två personer med ett ensamt plakat. På bilden från rikets andra stad, Göteborg, finns också hela två personer. I Stockholm har man lyckats få till stånd en verklig "massmobilisering" för på den lokala bilden där ifrån stoltserar inte mindre än åtta personer.

Sammanlagt har alltså SvP "mobiliserat" tolv personer till "solidaritetsaktioner". "Lycka till" med valkampanjen i 30 kommuner!



DN DN2 SkD NSK LT


1 kommentar:

You´ll-never-walk-alone sa...

Nazister/Fascister är jävla dårar som pratar om hur viktig rasen är som om allmänbildning, kunskap o utbildning satt i hudfärgen.
det handlar inte om ras eller om att vissa raser är överlägsna andra utan det handlar om i vilken miljö man växer upp i.
hade jag växt upp i 30-talets Tyskland så hade jag garanterat varit Nazist eller om jag växt upp under Sovjettiden då hade jag garanterat varit Kommunist eller om jag växer upp o uppfostras i Saudiarabien så blir jag garanterat Salafist.
politiker är duktiga på att prata om alla människors lika värde men i verkligheten så stämmer det inte eftersom än idag finns det länder där de inte har samma möjligheter o resurser som oss och därför inte kan utvecklas och ta sig ur fattigdom, konflikter, rasism, utanförskap osv.
vi i den rikare delen av världen måste fördela våra resurser med mindre bemedlade regioner i världen så att pratet om Alla människors lika värde praktiseras på riktigt och inte bara tomt prat.
även i Sverige har vi sådana problem där vissa grupper inte har samma möjligheter längre som den rikare delen av befolkningen och då tycker jag att politiker ska sluta prata tomt o börja agera på riktigt för en Alla människors lika värde politik.
om en städares barn inte kan göra en klassresa så som en VD:s barn då är det bara tomt prat om ALLA MÄNNISKORS LIKA VÄRDE.
Alla människor ska kunna ha möjlighet till utbildning jobb praktik osv osv annars är det bara BS från politikers håll.