torsdag 25 september 2014

Malmö: Södra infarten

...en helt vanlig promenad
Här kommer trafiken in söderifrån. Till vänster ser vi hus i Söderkulla och till höger i Kulladal

Här når motorvägen ända in i Malmö och övergår i Trelleborgsvägen

Jag följer en liten stig bredvid motorvägen

Heleneholmsverket sett från gamla Backavägen (som en gång i tiden gick till Kulladal)

Höghusen i Heleneholm reser sig bakom äldre låghus vid Backavägen

Eriksfältsgatan

Eriksfältskyrkan

Varuhuset Mobilias fula parkeringshus i korsningen diagonalt mot kyrkan

En fin gammal sparad vägg från en tid när detta var Malmös största textilindustri

Fabriker kunde vara tilltalande på den tiden (åtminstone på utsidan)

Nu ombyggt till galleria...

...och rena playan

Jag går in...

...och jag går ut efter uträttade ärenden

Tar en annan väg tillbaka...

Blir påmind om att hösten är i annalkande (om än den inte anlänt i meteorologisk mening)

Passerar serbisk-ortodoxa kyrkan

Passerar Per-Albin Hanssons barndomshem

Ett stycke sommar dröjer kvar...

Hemma packar jag upp dagens inköp...

...som kanske kan ge lite passande färg i det tilltagande höstmörkret (kostade mig en tjuga)


Inga kommentarer: