fredag 21 november 2014

Presentation av en skattesmitare

...Kent Werne drar fram honom i ljuset

Riskkapitalisten, välfärdsmagnaten och miljardären Björn Savén har inte skattat en spänn – varken utomlands eller i Sverige. 

Kent Werne skriver: "Jag tänkte berätta om en kille jag lärt känna. Inte personligen. Jag har aldrig träffat honom. Vi har inte ens mejlväxlat. Han ogillar nämligen journalister, särskilt de som rotar i hans affärer och som vill sprida ljus över det som mörklagts.
Ändå är han mig bekant. Han har nämligen dykt upp gång på gång när jag kartlagt ägarna och vinsterna i välfärden. Han brukar också synas när Sveriges rikaste listas av affärspressen. Dessutom är han en av landets mest notoriska skattesmitare.
För de flesta svenskar är han emellertid okänd. Låt mig därför presentera..."
Läs Wernes avslöjande artikel i DagensArena: Låt mig presentera en skattesmitare

Inga kommentarer: