fredag 23 januari 2015

Den gröna vintern i Malmö

...besök i Lindängelund
Jag tror det var dagen före julafton jag gjorde ett besök i Lindängelund. Här cykelbron över Yttre ringvägen

Grönt var det i Millennieskogen

...under julen kom det sen lite snö (om än den inte blev långvarig)

Men här var det barmark...

...och grönt


Närmar mig Katrinetorp...

...där Engelska parken också ser tämligen grön ut


I den franska köksträdgården...

...där prydnadskålen fortfarande var att beskåda...

...liksom palmkålen...

...och svartkålen

Amors tempel såg dock ensamt och kyligt ut...

Ute på våtmarken flockades gässen...

...men blev störda när jag blev för närgången

Jag lämnar Katrinetorp bakom mig...

...och drar mig hemåt genom den malmöitiska vinterns gröna landskap

Bloggar om vinter, malmö  Intressant


Inga kommentarer: