måndag 26 januari 2015

Malmö: Bland svarttallar i Beijers park

...när solen bröt igenom gråvädret
På söndagen gjorde jag en utflykt till Beijers park i stadsdelen Kirseberg och fick en härlig upplevelse

När jag kom dit på förmiddagen var det fortfarande gråväder...

...vilket inte hindrade änder och andra fåglar...

...att ta del av vad dammen hade att bjuda

Lite snö låg kvar så barnen kunde få en söndag i backen

Själv förirrade jag mig in i den trolska stämningen...

...först bland björkarna..

...och sen i den mörka talldungen..

...med drygt tjugo svarttallar (den fårade barken är mörkt grå)

Då kommer solen...

...som jag längtat efter så...

Utsikten ut över parken förändras...

...och jag vill ut i ljuset för att titta på de mäktiga tallarna

De gröna barren är imponerande...


En ny titt på tallstammarna i solljuset

Jag dröjer mig kvar i brynet en stund...

Nu gassar solen riktigt härligt...

Jag går ut på fältet för att få överblick...

De fullt uppväxta svarttallarna ger ett mäktigt intryck

Ytterligare en stunds njutning i grönska...

...och solsken...

...innan jag drar vidare


Bloggar om vinter, natur  Intressant


Inga kommentarer: