lördag 14 mars 2015

Ett gott och nyttigt mellanmål

...egen müsli med bär och nötter

Lätt att fixa också, bara man har ingredienserna (jag brukar ha lite tinade bär i kylskåpet). Det kan bli lite olika varianter från gång till gång. Den här gången skivade jag först en liten bit ekologisk banan och la sen på lite hallon och blåbär.
På det strödde jag nötter av olika slag och även några pumpafrön. Till sist hällde jag på lite krämig cocosmjölk. Klart!
Går bra som mellanmål. Själv äter jag det helst som ett inslag i frukosten (det kan även funka som en efterrätt).

Det handlar om naturlig mat, utan tillsatser och konstigheter, men med vitaminer, mineraler och andra nyttigheter. Alltså blev receptet:

- frukt och bär, mina favoriter är hallon och blåbär
- frön och nötter (den här gången hade jag valnötter, cashewnötter, paranötter och makadamianötter)
- cocosmjölk (kan gå bra med kaffegrädde också)

Bloggar om recept, mat

Inga kommentarer: