tisdag 7 april 2015

En tur till Österlen

...i den tidiga och sorgesamma vår
Det är sällan jag har ärenden till Österlens östra kust när det inte är sommar...

Nu skulle jag närvara vid en minnesstund för en kär vän och kamrat som gick bort alldeles för tidigt. Minnesstunden hölls på Mellby Atelier lördagen den 28 mars, inte så många meter från denna mölla...

Visst är det gott att dela sorg med andra, så jag kände mig lite lättare till mods på vägen tillbaka, även om ett visst vemod gjorde sig gällande...

Jag passerar genom Södra Mellby på min vandring ner till busshållplatsen

Ett samhälle som jag egentligen aldrig bekantat mig närmare med...

...trots att jag vistats mycket i trakterna i närheten

När jag kommer till Simrishamn är solen på väg ned...

Det är lördag kväll, klockan närmar sig sex...

...inte en kotte syns till. Sommartid är det tjockt med folk...

Nu ligger Österlens huvudstad öde och tyst...

...väntande på sommarens invasion

Jag lämnar hamnen och intar min gravöl, eller åtminstone ett par glas vin, på ett av mina favoritställen...

Efter det återstår absolut ingenting annat än att bänka sig på tåget till Malmö...

Röda Malmö: Svarta tupp (en av Hasses favoriter som vi sjöng på minnesstunden)

Bloggar om vår, österlen  Intressant


Inga kommentarer: