torsdag 23 april 2015

Konstrunda Malmö 2

...konst på lasarett
Dagens konstrunda gick till sjukhusområdet och...

...jag tänkte börja här vid gamla huvudentrén...

...men först en liten blick i omgivningen vid Södervärn...

...där man kan beskåda skulpturen Glädjebägare (egentligen sex stycken)

Då är jag redo att gå in på MAS, som jag fortfarande säger...

Det första konstverk jag stöter på är det här som bär namnet Hälsokällan (det blir mycket med "källor" kommer ni att märka)

Jag förflyttar mig förbi gamla administrationsbyggnaden längs Inga Marie Nilssons gata

I slutet av den gatan hittade jag den här skulpturen som kallas Gap

Strax intill kan man se den här som heter Ormen mot skyn

Viker in på Jan Waldenströms gata söderut...

På en undanskymd plats hittar jag Flickan och källan

Strax skymtar jag ett ståtligt djur...

...som tål att beskådas närmre...

Namnet är Hjortkällan

Lite fångas jag också av den blommande våren

Gamla barnsjukhuset är som ett konstverk i sig självt...

Det ligger en liten parvel där och tittar...

Inför en ny värld heter konstverket

...och här säger jag farväl till den lilla skapelsen och dagens konstrunda

Bloggar om vår, kultur, malmö  Intressant


Inga kommentarer: