lördag 9 maj 2015

Rapsen blommar i Skåne

...gul och grann
Vid de södra utposterna, blickande mot Söderslätt...

Söder om Yttre Ringvägen och järnvägen breder de blommande rapsfälten ut sig

När jag vänder mig om får jag en föreställning om...

...vilken tillgång det uppväxande Lindängelund kommer att bli

Jag följer stigen uppe längs åsen...

...i riktning mot...

...Katrinetorps lövträdsdunge

...och vilsamma dammar...

...där själen kan få ro

Kvällssol över trädgården...

...där plocksalladen gror i prydliga rader

Frid råder i Katrinetorp...

...och ljuset silas genom skir grönska

Det verkar folktomt här...

...så jag slår mig ner på altanen...

...och inspekterar ägorna

Men snart blir det dags att dra vidare...

...och styra stegen mot mitt riktiga hem

Bloggar om vår, kultur  Intressant


Inga kommentarer: