fredag 12 juni 2015

Blommor är bra för själen

...vi hör hemma i naturen

Att människor med stressjukdomar mår bra av att få rehabilitering med trädgårdsverksamhet verkar nu vara väl underbyggt. Jag kan tänka mig att detta är något som också kan användas i förebyggande syfte. 
Nu är det inte alla som har förmånen att ha en egen trädgård, men då går det bra att vistas ute i naturen istället. Själv tycker jag att jag mår som bäst efter en heldagsutflykt till en naturskön plats.
Balkongen kan naturligtvis också vara en liten ersättning för trädgårdsterapi. I år har det inte blivit mycket av det för min del, men i en hörna planterade jag i varje fall några blommor.
Och se, varje gång jag går ut på balkongen för att dricka mitt kaffe så känns det riktigt trevligt att titta på de där blommorna...




Inga kommentarer: