lördag 6 juni 2015

En av Skånes bästa stränder

...Saltsjöbaden i Ystad
På fredagen kom solen och bjöd på härligt utflyktsväder

Jag tog tåget till Ystad, men lämnade strax järnvägsstationen bakom mig...

...och styrde kosan österut

...längs järnvägsspåren till att börja med

Liten tillbakablick mot hamnen

Sen Bornholmsgatan där en vanlig syn är lastbilarna...

...som rullar på och av färjorna

Dragongatan mot "världens ände". Så kallades platsen där gatan tog slut

Men väl där blir man varse att det bara är gatan som tar slut...

...och att världen är en aning större

Många är i varje fall badhytterna man passerar på den här sträckan

Passerar gör man också Ystad Saltsjöbad, hotell och spa

Jag har ett annat mål i sikte...

...längre österut vid denna härliga strand. Passerar här Brygga 1. Jag låter några bilder tala för sig själva...





Passerar också huset som på 60-talet inrymde det populära Beach Club



Nu närmar vi oss...

...Fritidsbaren, mitt favoritmatställe i Sandskogen

En populär plats känd för sin trevliga atmosfär och goda mat

Utsikt från Fritidsbarens balkong

En underbar och solig dag, temperaturen fortfarande låg så doppet fick vänta...

...men det gick an att titta på det inbjudande vattnet



Inga kommentarer: