söndag 14 juni 2015

Fler bilder från Simrishamn

...den lilla staden vid havet
En liten utflykt till Simrishamn över dagen. På väg från stationen...

...mot hamnen

Där ligger även restaurangbåten Glada Räkan, men de verkar inte ha öppnat än för säsongen

Perfekt väder för en utflykt...

...turistsäsongen har ännu inte gått upp på högvarv - det gillar jag

Storgatan som går från hamnen genom hela stan

Tar vägen genom de små trevliga kvarteren...

...på väg norrut

Stora Norregatan fram...

Snart dags att svänga av...

...mot stranden

...där nyponrosorna blommar

Tobisviksstranden...

...med sin lätt rödaktiga sand och marinblåa vatten

Nu är vi komna till...

...Vårhallarna...

...med dess säregna klippformationer

Strandkålen ger ytterligare dimensioner till färgskalan

En sista blick mot Vårhallarna innan jag vänder

När jag åter närmar mig hamnen har sjöfåglarna tagit eftermiddagspaus...

Jag slår mig ner på en bänk och får just se hur de flyttar Sarpen en bit i hamnen. Jag ska snart hitta mig en restaurang för att inta dagens supé. Men det är skönt här i solen med utsikt över hamnen så jag dröjer en stund...

Tidigare på Röda Malmö: Simrishamn den lilla staden vid havet



Inga kommentarer: