lördag 4 juli 2015

Kåseberga en gammal favorit

...när sommarn kom på riktigt
Då passade jag på att göra mitt årliga besök i Kåseberga

...och visst gör det gott att få se havet

Där borta har vi hamnen i Kåseberga...

...och det är dit jag är på väg

Först en tur längs kajerna...

...för att njuta av...

...utsikten från havet

Det behövdes inte mycket för att göra mig hungrig och då är det nära till den rögade fisken

Efter stärkande lunch blev det vandring längs havet...

...för att ta in den rofyllda atmosfären...

...av färger, vågskvalp och fågeldrill 

Från stranden klättrade jag upp på åsen...

...för den årliga inspektionen av det mäktiga stenskeppet

Nu lämnar jag stenarna bakom mig...

...för att återvända till fiskeläget

Snart dags att ta farväl av Kåseberga...

...men först en fika vid Hamnkiosken

Bloggar om sommar, semester   Intressant


Inga kommentarer: