onsdag 5 augusti 2015

Semester i Simrishamn

...en favorit på Österlen
Jag tog tåget över till Skånes östra sida, där temperaturen ofta är mera behaglig och det blåser svalkande från havet vid Tobisviksbadet

Det går också att söka svalka i de skuggiga lövsalarna längre upp på land...

...eller under parasollerna med en kopp kaffe från Thulins konditori på Storgatan

I hamnen fick man också lite svalka...

...och då passade jag på att ta en titt även i fiskehamnen

Lite strövtåg i stan blev det också. Gamla gästgiveriet till höger, numera privatbostad

Stora Rådmansgatan, tror jag gatan heter här...

...och snart förlorar jag mig i stockrosornas värld


Sankt Nicolai kyrka betraktad ur skuggan under ett träd...

...och sakta lägger båten ut från land. Själv ska jag bänka mig på tåget med en god bok.

Mera om Österlen på Röda Malmö: Haväng en pärla på Österlen

Bloggar om sommar, semester  Intressant



Inga kommentarer: