lördag 8 augusti 2015

Tillfälligt uppehåll i Ystad

...tattoo och rosor
På genomresa från Österlen till Malmö. I Ystads hamn är det besök...

...av diverse skepp

...från Marinen i olika nordiska länder

...i kombination med nionde upplagan av Ystad International Military Tattoo

Här är det den svenska marinens ungdomsmusikkår som visar upp sig

Jag avviker dock från ståhejet och tar vägen om några av Ystads små gränder

Här Liregatan med sina rosor

Vackert!

När jag bänkat mig på kinarestaurangen vid Stortorget passerar orkestrarna utanför på Östergatan. Här är det Ungerska stabsmusikkåren som marscherar förbi

Medan lugnet återvänder, solen går ner i väster och skuggorna blir allt längre i Ystad söker jag mig till järnvägsstationen för att fortsätta min resa

Röda Malmö: Semester i Simrishamn

Röda Malmö: Bilder från en strand

Bloggar om sommar, ystad  Intressant



Inga kommentarer: