lördag 19 september 2015

Tillbaka på nätet

...men självvalda avbrott är välgörande
Kärleksört, Katrinetorp  Foto: Ronny Åkerberg

Har just upplevt ett tre dagar långt påtvingat internet-avbrott. En märklig och något stressande upplevelse. Självvalda avbrott från nätet har jag då och då och det är välgörande. Jag hade just inlett ett sådant, då detta tekniska missöde slog till. Genast förvandlades min semester från nätet till något helt annat.

Nåväl, en dag lyckades jag glömma min belägenhet och blev som barn på nytt. Det var en dag på Malmö muséer som jag måste rapportera om i ord och bild någon av de närmaste dagarna. En trevlig upplevelse.

Nu är jag tillbaka på nätet. Bättre tillgång till både information och kontakter. Dags att börja fundera på ett frivilligt avbrott med någon utflykt i naturen eller någon stad.

Bloggar om politik, samhälle


Inga kommentarer: