tisdag 6 oktober 2015

En hyfsat bra dag

...en måndag som var rätt okej
Pildammsparken, Malmö 5 okt  Foto: Ronny Åkerberg

Det innebär inte att det saknas problem eller irritationsmoment. Men när man inte faller ner i förtvivlan eller melankoli utan får behålla ett inre lugn och förtröstan på att saker och ting kan gå att hantera.
Jag har också upptäckt en sak hos mig själv, jag börjar komma till ro med att vara pensionär.

Jag har dessutom bestämt mig för att gå i "politisk pension". Det innebär inte att jag ska sluta engagera mig eller sluta delta i diskussioner och demonstrationer. Däremot är det tid att dra ner på organisatoriska och politiska uppdrag. Jag räknade ut att jag haft sådana nästan oavbrutet i 47 år i solidaritetsorganisationer, miljöorganisationer och vänsterorganisationer.

Jag gjorde ingenting särskilt på måndagen. Cyklade till Pildammsparken, tog en promenad, åt en dansk fläskesteg på Mobilia, tog del av nyheter på nätet, skrev två inlägg till bloggen, pratade i telefon och såg ett avsnitt av "Ängelby".

Var ändå rätt nöjd. Förresten, vänsterblocket i Portugal fördubblade sin procentandel i valet och fick över tio procent. Ännu en uppstickare på den europeiska vänsterkanten.




Inga kommentarer: