söndag 17 januari 2016

1966 var ett bra år

...hela den femtio år gamla Tio-i-topp-listan

Det var kallt och mycket snö den vintern. Men jag tänkte inte så mycket på det och envisades med ett fortsätta gå i mina ökenskor, utsvängda jeans och slitna militärjacka. Det var det året jag skulle fylla 17, jag gick sista året i realskolan och hade nyss träffat den tjej jag skulle hänga ihop med hela det året.

Tio i topp lyssnade vi på varje lördag eftermiddag klockan tre hemma hos någon som hade radioapparat och fick släppa in kompisar. Lördagen den 15 januari 1966 toppade The Beatles listan med We Can Work It Out.



Hela listan från den lördagen såg ut så här:

1. WE CAN WORK IT OUT  The Beatles
2. TIL THE END OF THE DAY  The Kinks
3. WHERE HAVE ALL THE FLOWERS GONE  Johnny Rivers
4. A WELL RESPECTED MAN  The Kinks
5. STOP THE MUSIC  Lenne & The Lee Kings
6. OVER AND OVER  Dave Clark Five
7. YESTERDAY MAN  Chris Andrews
8. MY GENERATION  The Who
9. IT´S MY LIFE  The Animals
10. SHOULD I  The Hep Stars

Klicka på länkarna om du vill lyssna på låtarna. Hep Stars-låten hittade jag tyvärr inte.


Bloggar om musik, kultur  Intressant


Inga kommentarer: