lördag 2 januari 2016

Nyåret i Malmö

...årets sista och första dygn
Katrinetorp, Malmö - nyårsafton  Foto: Ronny Åkerberg

På nyårsaftons dag tog jag mig en stärkande långpromenad i Malmös södra utkanter. Det var utan tvekan en höjdpunkt under den dagen. Det kändes som om jag skulle kunna gå hur långt som helst...

Lindängelund, Malmö - nyårsafton  Foto: Ronny Åkerberg

Senare, på natten, när kanonaden av smällare och raketer tystnat, när de sista eftersmällarna gett upp och de sista fyllegängen skrikit sig hesa och gått hem, när musikdunket ebbat ut och krutröken skingrats - då gick jag ut i natten och andades. 

Då närmade sig klockan fyra på morgonen och någon slags frid infann sig. Jag gick hem och sträckte ut mig på sängen och somnade nästan omedelbart...

Jag åt ingen pizza på nyårsdagen


Bloggar om nyår, vinter  Intressant


Inga kommentarer: