söndag 7 februari 2016

Bloggen Röda Malmö går i graven?

...rest in peace
Vila i frid Röda Malmö augusti 2008-februari 2016

Det var på söndagskvällen som jag fann bloggen livlös. Upplivningsförsök var förgäves. Det är bara att erkänna faktum att bloggen Röda Malmö gått bort mitt i blomman av sin gärning och framgång. Röda Malmö hade naturligtvis fortfarande haft mycket att ge, men inför ödet måste man foga sig.

Som närmaste anhörig känner jag sorg. Bloggen och jag har levt nära tillsammans under nästan åtta år. Åtta intressanta och lärorika år är till ända. Döden var helt naturlig, bloggen stupade på sin post med den röda fanan i topp, men det gör inte saknaden mindre.

Röda Malmö får nu ligga på lit de parade en tid. Skulle det osannolika hända att det börjar rycka i liket så förändras saker och ting naturligtvis. Men jag tror inte det.


Bloggar om politik, media  intressant


6 kommentarer:

Göte Kildén sa...

Åtta grandiosa år. Bloggen kommer naturligtvis alltid att leva, som Elvis. Den återuppstår om inte annat i den sälla klasskampens rike.

Anders Fraurud sa...

Vad synd. Kommer sakna den. Hoppas att den ligger i träda och inte är död på riktigt.

Elisabet S sa...

Saknar saknar!
Bloggen kan kanske kopiera Jesus, utan all annan jämförelse förstås, han återuppstod ju från det döda som känt är. Och lever alltfort, som Elvis gör.
Undrar: varför dog Röda Malmö?

Anonym sa...

nej nej den behövs

Anonym sa...

Tråkigt!! Har följt bloggen under de flesta av dom 8 åren. Du kanske kan testa nåt annat forum för att nå ut till flera(sociala medier) om det är där skon klämmer.

Anonym sa...

Kommer att sakna dina promenader runt Skåne!