måndag 1 februari 2016

Det blåser kallt väder ifrån sjön

...och sundet det svallar och brusar
Svinkallt och halv storm, men solsken och Malmös skönhet

Färden till havet (en dag i förra veckan när - hör och häpna - solen sken) började i Slottsparken med den här klassiska vyn

...för att inte tala om den här (hur bra ska det inte bli till våren?)

Jag måste stanna ett tag och beundra dessa trädstammar

Jag är kommen till Kungsparken och njuter av sumpcypresserna...

...utsikten under deras grenar bort mot Slottsmöllan

Rejäla stammar det här också

Passerar Malmöhus slott och utsikten österut

Jag konstaterar att fiskehoddorna står kvar på sin plats

Öresundsparken med Ribershusen till vänster. Vinden tilltar i styrka när jag närmar mig havet

Kallbadhuset (för de riktiga kämparna)

Sundet skummar och har sig...

Stänker och fräser...

En blick bort mot de varma och ombonade husen

Här är det bara kyla och blåst som får mig att tugga flygsand

En bit bort slår vågorna mot stenarna

Här får elementen rasa fritt i solens sken...

De vill så gärna stänka ner mig från topp till tå, men når inte riktigt fram

En härlig syn som gav mig energi och aptit


Bloggar om vinter, kultur  Intressant


Inga kommentarer: